ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΕΝ ΟΨΕΙ

Μαρ 7, 2016 by

ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ ΕΝ ΟΨΕΙ

Ε, ναι λοιπόν! Έχει μπει ο Μάρτιος για τα καλά, ήρθες πάλι τρελό καρναβάλι και τα συναφή, το Άγιο Πάσχα είναι  κοντά και κάποιοι σκέφτονται ήδη το καλοκαίρι. Τα γυμναστήρια έχουν ξεκινήσει σιγά σιγά να μαζεύουν κόσμο και οι δίαιτες θα δίνουν και θα παίρνουν, ειδικά μετά τις γιορτές.

Σε αυτό το άρθρο θα αφήσω μερικές συμβουλές διατροφής και άσκησης που θεωρώ ότι μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια του ανεπιθύμητου βάρους και στην καλύτερη διατήρηση του επιθυμητού.

Το ξέρω καλύτερα από τον καθένα πως ειναι δύσκολο να ξεκινήσεις και να διατηρήσεις μια συγκεκριμένη διατροφική ρουτίνα που θα βοηθάει στην μείωση βάρους χωρίς διατροφικές στερήσεις, γιατί κακά τα ψέματα, ε, ναι τα θέλουμε όλα! Και να τρώμε τα πάντα και να μην παχαίνουμε. Υπάρχουν λοιπόν μερικά μικρά μυστικά που μπορούν να κάνουν την διαφορά χωρίς πολλές στερήσεις.

Ναι, το ξέρω ότι το ξέρεις αλλά η ποσότητα της μερίδας σου κάνει την διαφορά! Οι ημερίσιες  διατροφικές θερμίδες που συνίστανται για τις γυναίκες  είναι 1800-2000, ενώ για τους άνδρες 2500-3000. Αυτό σημαίνει πως αυτόν τον αριθμό θερμιδών χρειάζεται το σώμα σου ημερίσια για τις απαραίτητες διεργασίες, την ενέργεια σου και την αποθήκευση μέρους της άμα δεν την χρειάζεσαι. Άμα λοιπόν καταναλώνεις μεγαλύτερο αριθμό θερμιδών, το σώμα σου τις αποθηκεύει ως λίπος επειδή δεν τις χρειάζεσαι.

Μικρότερα και πιο συχνά γεύματα βοηθούν τον μεταβολισμό σου να επεξεργάζεται τις τροφές καλύτερα και να ‘καίει’ θερμίδες πιο συχνά δίνοντας σου ενέργεια, ενώ ταυτόχρονα δεν αποθηκεύεται ως λίπος στο σώμα σου. Παράδειγμα , (8 π.μ) ένα γιαούρτι με φρούτα για πρωινό θα σου δώσει αρκετή ενέργεια μέχρι περίπου τις 11π.μ -12μ.μ. Ένα φρούτο όπως μια μπανάνα ή δύο μανταρίνια είναι αρκετά για ενέργεια ίση με 1-2 ώρες. Ένα σάντουιτς με ψωμί ολικής άλεσης, μαρούλι, τομάτα και άπαχη γαλοπούλα με ένα μικρό πακέτο τσιπς (60γ), μπορούν να σου δώσουν ενέργεια για 3-4 ώρες (Σύνολο θερμιδών περίπου 500).

Πες όχι στα λιπαρά κυρίως τα κορεσμένα! Πίστεψε με, λιγότερο βούτυρο στο ψωμί σου, λιγότερα σνακς και γλυκά που έχουν μεγάλη ποσότητα λιπαρών, ζάχαρης και αλατιού, κάνουν τη διαφορά μέσα σε 1-2 εβδομάδες. Όχι μόνο επειδή δεν χρειάζεται τόσο μεγάλες ποσότητες το σώμα σου αλλά επειδή κυρίως παράγουν μεγάλες ποσότητες ενέργειας σε μικρό χρονικό διάστημα. Έτσι όχι μόνο αποθηκεύεις περισσότερο λίπος αλλά καταναλώνεις και περισσότερη τροφή για να καλύψεις το αίσθημα της πείνας. Φρούτα και λαχανικά, ψωμί, ζυμαρικά και ρύζι ελευθερώνουν ενέργεια κατά διαστήματα, άρα λιγότερες θερμίδες και λιγότερες πιθανότητες να ανοίξεις το ψυγείο μέσα σε λίγες ώρες.

Παν μέτρον άριστον που ‘λέγαν και οι αρχαίοι και είναι όντως αλήθεια. Δεν χρειάζονται στερήσεις στη δίαιτα, απλά μέτρο ανάλογα με τις καθημερινές σου ανάγκες. Για παράδειγμα, άμα δουλεύεις σε γραφείο και αναγκάζεσαι να κάθεσαι πολλές ώρες, το σώμα σου δεν χρειάζεται πολλές θερμίδες για να σου δώσει την απαιτούμενη ενέργεια, οπότε το γεύμα σου πρέπει να είναι σχετικά μικρό και να μην περιέχει λίπη για τον απλούστατο λόγο πως δεν θα τα ΄κάψεις΄ μέσα στην ημέρα, εκτός και αν ασκείσαι εντατικά. Αντίθετα, άμα η δουλειά σου απαιτεί έντονη δραστηριότητα, το γεύμα σου θα είναι μεγαλύτερο ή πιο συχνό για να καλύψεις τις ενεργειακές σου ανάγκες. Όπως και να έχει τώρα μπορείς να κανονίσεις τη διατροφή σου ανάλογα με τις ανάγκες σου.

Η άσκηση λοιπόν τα αλλάζει όλα γιατί ακόμα και να τρως περισσότερο από τις φυσιολογικές σου ανάγκες, ξέρεις πως μπορείς και θα ‘κάψεις’ ό,τι επιπλέον θερμίδες ή λίπος δεν χρειάζεσαι. Σε αυτή την περίπτωση, είμαι σίγουρη πως ξέρεις ήδη τι κάνεις. Στην περίπτωση όμως που η λέξη γυμναστήριο φαντάζει ανέκδοτο για τις Δευτέρες, (ναι φυσικά και θα ξεκινήσω γυμναστήριο από Δευτέρα…) όπως στην περίπτωση μου, τότε η διατροφή κάνει μεγάλη διαφορά στο βάρος μου. Η αλήθεια είναι πως 30 λεπτά φυσικής άσκησης κάθε μέρα είναι πολύ σημαντική για την καλύτερη φυσική κατάσταση και την μείωση βάρους. Όταν λέω φυσική άσκηση εννοώ ό,τι απαιτεί ενέργεια, όπως δουλειές του σπιτιού, περπάτημα μέχρι τη στάση του λεωφορείου ή τη δουλειά (άμα δεν είναι πολύ μακριά), χορός, μια βόλτα στο πάρκο, ποδήλατο ή ό,τι βάλει ο νους σου.

Ο καθένας είναι μοναδικός και έχει διαφορετικές ανάγκες τόσο διατροφικές όσο και φυσικής άσκησης. Αυτό είναι κάτι το οποίο πρέπει να το ανακαλύψεις μόνος σου γιατί η αλήθεια είναι ότι όσες συμβουλές και να πάρεις, άμα δεν είναι αυτές που χρειάζεσαι ή δεν είσαι έτοιμος να τις δοκιμάσεις τότε δεν θα βοήθηθεις αρκετά. Μικρές αλλαγές κάνουν τη διαφορά, και πριν ξεκινήσεις τις δίαιτες ‘express’ για το καλοκαίρι και πέσεις σε κατάθληψη μέσα σε μερικές μέρες ή απλά τα παρατήσεις γιατί το σώμα σου δεν είναι έτοιμο να τις αντέξει, απλά σκέψου κάτι μικρό που μπορείς να αλλάξεις που θα βοηθήσει στο να εκπληρώσεις έστω ένα μικρό κομμάτι του αρχικού σου στόχου έτσι ώστε να συνεχίσεις να προσπαθείς. Αυτό μπορείς να το ανακαλύψεις μόνο εσύ!

The following two tabs change content below.
Βασιλική Κελίδου

Βασιλική Κελίδου

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στη Θεσσαλονίκη. Απόφοιτη της φαρμακευτικής σχολής Medway School of Pharmacy του Kent της Αγγλίας όπου ζει και εργάζεται ως φαρμακοποιός. Η δουλειά της είναι αναπόσπαστο κομμάτι της ζωής της, αφού “ψάχνεται” συνέχεια στον τομέα της για την καλύτερη φροντίδα των ασθενών της. Λατρεύει τα ταξίδια, τη διαφορετικότητα, τις αλλαγές και τις καθημερινές προκλήσεις στη ζωή.
Βασιλική Κελίδου

Latest posts by Βασιλική Κελίδου (see all)

Related Posts

Share This

Leave a Reply

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *